Brukermanual

1.Introduksjon #

Hei og velkommen til PKK Husets brukermanual!
Du skal være ytterst velkommen som kunde!

Det er fint om du setter deg inn i seksjonen om “hvordan bruke denne brukermanualen” før du setter i gang.

Skulle det være noen spørsmål som du føler denne manualen ikke besvarer,
nøl ikke med å kontakte oss på post@pkkhuset.no eller på telefonnummer 92 83 13 11.

Alle tilbakemeldinger om selve brukermanualen tas i mot med stor takk på et@rødboka.no.

1.1.Hvordan bruke brukermanualen #

 

1.2.Hvordan bruke Brukermanualen på mobil #

2.Oppsett og oppstart av ny konto #

3.Vask av Kundedata #

3.1.Vask av Kundedata: Hva trenger du for å gjennomføre? #

 

3.2.Vask av Kundedata: Gjennomføring og Betaling #

    

3.3.Vask av Kundedata: Resultat av vask #

3.4.Vask av Kundedata: Finne brukte filer #

4.Egne Kunder: PKK Innkalling #

4.1.Egne Kunder: PKK Innkalling: Hva trenger du for å gjennomføre innkalling av Egne Kunder? #

4.2.Egne Kunder: PKK Innkalling: Opplasting av Filer og Plattformvalg #

  

4.3.Egne Kunder: PKK Innkalling: SMS #

 

4.4.Egne Kunder: PKK Innkalling: Live feedback på Kampanje #

4.5.Egne Kunder: PKK Innkalling: Brev #

4.6.Egne Kunder: PKK Innkalling: Postkort #

 

4.7.Egne Kunder: PKK Innkalling: Epost #

 

4.8.Egne Kunder: PKK Innkalling: Innkallingskriterier og gjennomførelse #

 

5.Egne Kunder: Andre Aktiviteter #

5.1.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Hva trenger du for å gjennomføre andre aktiviteter? #

 

5.2.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Opplasting av Filer og Plattformvalg #

  

5.3.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: SMS #

   

5.4.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Live feedback på Kampanje #

5.5.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Epost #

  

5.6.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Brev #

 

5.7.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Postkort #

 

5.8.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Gjennomføring og Betaling #

   

6.Nye Kunder: PKK Innkalling #

6.1.Nye Kunder: PKK Innkalling: Uttrekk og Søkekriterier #

6.2.Nye Kunder: PKK Innkalling: Brev #

 

6.3.Nye Kunder: PKK Innkalling: Postkort #

  

6.4.Nye Kunder: PKK Innkalling: Spesifikasjon av innkallingsparemetere #

 

6.5.Nye Kunder: PKK Innkalling: Ferdigstillelse og Betaling #

 

7.PKK Registrering #

7.1.PKK Registrering: Første gang som ny bruker og betaling #

 

7.2.PKK Registrering: Sette rekkefølge på kontroll #

7.3.PKK Registrering: Gjennomføring #

7.4.PKK Registrering: Punkt for Punkt #

7.5.PKK Registrering: Hent Kontrollseddel #

7.6.PKK Registrering: List Kontroller #

8.Kvalitetsstyring #

8.1.Hvordan invitere kablireringsaktører og leverandører #

9.Takst og verditakst #

10.Min Side #

10.1.Min Side: Transaksjoner #

10.2.Min Side: Profil Informasjon #

10.3.Min Side: Kampanjer #

10.4.Min Side: Svarteliste #

10.5.Min Side: Roller og Sikkerhet #

11.Priser og Betingelser #

12.Editor: %%Linker og deres betydning #

Det er veldig viktig å sørge for at linkene man bruker i kommunikasjon er riktige, da feil bruk av linker vil føre til forvirring og et forvitret budskap.

%%Linkene deles opp i 3 kategorier:

Firma (INGEN INDIKATOR)

Verksted (WORKSHOP)

Mottager  (RECIPIENT).

Linkene uten en indikator, slik som %%NAME%% vil linke til navnet du har skrevet inn under FIRMAINFORMASJON på min side.

Linkene med indikatoren WORKSHOP, slik som %%WORKSHOP.NAME%% vil linke til informasjonen du har skrevet inn under VERKSTED på min side.

Linkene med indikatoren RECIPIENT, slik som %%RECIPIENT.NAME%% linker til MOTTAGERS informasjon, altså den personen som mottar kommunikasjonen.


La oss ta et eksempel:

Hei %%RECIPIENT.NAME%%!

Din %%RECIPIENT.BRAND%% med registreringsnummer %%RECIPIENT.REGNUM%% har godkjenningsdato %%RECIPIENT.PKKDATE%%.

Vi på %%WORKSHOP.NAME%% kan alt om %%RECIPIENT.BRAND%% og hadde satt stor pris på om du ville latt oss gjennomføre din EU kontroll.

Kom innom vårt verksted på %%WORKSHOP.ADDRESS%% eller ta kontakt med oss på %%WORKSHOP.PHONE%%.

Du kan eventuelt også besøke vår nettside for påmelding til eu kontroll: %%WORKSHOP.WEBURL%%

Vel møtt!


Liste over alle %%linker

VERKSTED

%%WORKSHOP.NAME%%: Navn på verksted

%%WORKSHOP.EMAIL%%: Epost til verksted

%%WORKSHOP.MOBILE%%: Mobilnummer til verksted

%%WORKSHOP.PHONE%%: Telefonnummer til verksted

%%WORKSHOP.ADDRESS%%: Adresse til verksted

%%WORKSHOP.CITY%%: Poststed til verksted

%%WORKSHOP.ZIP%%: Postnummer til verksted

%%WORKSHOP.WEBURL%%: Nettside til verksted

%%WORKSHOP.DOMAIN%%: Nettside til verksted uten HTTP og lignende. Ser bedre ut i tekst


MOTTAGER

%%RECIPIENT.NAME%%: Mottakers navn

%%RECIPIENT.REGNUM%%: Mottakers registreringsnummer

%%RECIPIENT.BRAND%%: Mottakers kjøretøymerke (f.eks Fiat)

%%RECIPIENT.CARYEAR%%: Årsmodell på mottakers kjøretøy

%%RECIPIENT.ADDRESS%%: Mottakers adresse

%%RECIPIENT.POSTCODE%%: Mottakers postkode

%%RECIPIENT.CITY%%: Mottakers poststed

%%RECIPIENT.PKKDATE%%: PKK frist for mottakers kjøretøy

%%RECIPIENT.FIRSTNAME%%: Fornavn til mottaker

%%RECIPIENT.LASTNAME%%: Etternavn til mottaker


FIRMA

%%NAME%%: Navn på firma

%%EMAIL%%: Epost til firma

%%MOBILE%%: Mobilnummer til firma

%%PHONE%%: Telefonnummer til firma

%%COMPANY%%: Firmanavn

%%ORGANIZATIONNUMBER%%: Organisasjonsnummer til firma

%%CONTACTNUMBER%%: Telefonnummer til kontaktperson

%%CITY%%: Poststed til firma

%%ADDRESS%%: Adressen til firma

%%ZIP%%: Postkode til firma

%%WEBURL%%: Nettside til firma

%%DOMAIN%%: Nettsted til firma, uten HTTP og lignende

%%COUNTRY%%: Land til firma

13.Ofte stilte spørsmål #


Er det mulig å få faktura istedet for å legge inn et betalingskort? 

Ja, men bare etter avtale. Ta kontakt med din kontaktperson for å diskutere løsninger på dette.