Brukermanual
1.Introduksjon
Hei og velkommen til PKK Husets brukermanual!
Du skal være ytterst velkommen som kunde!
Det er fint om du setter deg inn i seksjonen om “hvordan bruke denne brukermanualen” før du setter i gang.
Skulle det være noen spørsmål som du føler denne manualen ikke besvarer,
nøl ikke med å kontakte oss på post@pkkhuset.no eller på telefonnummer 984 29 183.
Alle tilbakemeldinger om selve brukermanualen tas i mot med stor takk på kristoffer@pkkhuset.no.
1.1.Hvordan bruke brukermanualen
1.2.Hvordan bruke Brukermanualen på mobil
2.Oppsett og oppstart av ny konto
3.Vask av Kundedata
3.1.Vask av Kundedata: Hva trenger du for å gjennomføre?
3.2.Vask av Kundedata: Gjennomføring og Betaling
3.3.Vask av Kundedata: Resultat av vask
3.4.Vask av Kundedata: Finne brukte filer
4.Egne Kunder: PKK Innkalling
4.1.Egne Kunder: PKK Innkalling: Hva trenger du for å gjennomføre innkalling av Egne Kunder?
4.2.Egne Kunder: PKK Innkalling: Opplasting av Filer og Plattformvalg
4.3.Egne Kunder: PKK Innkalling: SMS
4.4.Egne Kunder: PKK Innkalling: Live feedback på Kampanje
4.5.Egne Kunder: PKK Innkalling: Brev
4.6.Egne Kunder: PKK Innkalling: Postkort
4.7.Egne Kunder: PKK Innkalling: Epost
4.8.Egne Kunder: PKK Innkalling: Innkallingskriterier og gjennomførelse
5.Egne Kunder: Andre Aktiviteter
5.1.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Hva trenger du for å gjennomføre andre aktiviteter?
5.2.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Opplasting av Filer og Plattformvalg
5.3.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: SMS
5.4.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Live feedback på Kampanje
5.5.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Epost
5.6.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Brev
5.7.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Postkort
5.8.Egne Kunder: Andre Aktiviteter: Gjennomføring og Betaling
6.Nye Kunder: PKK Innkalling
6.1.Nye Kunder: PKK Innkalling: Uttrekk og Søkekriterier
6.2.Nye Kunder: PKK Innkalling: Brev
6.3.Nye Kunder: PKK Innkalling: Postkort
6.4.Nye Kunder: PKK Innkalling: Spesifikasjon av innkallingsparemetere
6.5.Nye Kunder: PKK Innkalling: Ferdigstillelse og Betaling
7.PKK Registrering
7.1.PKK Registrering: Første gang som ny bruker og betaling
7.2.PKK Registrering: Sette rekkefølge på kontroll
7.3.PKK Registrering: Gjennomføring
7.4.PKK Registrering: Punkt for Punkt
7.5.PKK Registrering: Hent Kontrollseddel
7.6.PKK Registrering: List Kontroller
8.Kvalitetsstyring
8.1.Hvordan invitere kablireringsaktører og leverandører
9.Takst og verditakst
10.Min Side
10.1.Min Side: Transaksjoner
10.2.Min Side: Profil Informasjon
10.3.Min Side: Kampanjer
10.4.Min Side: Svarteliste
10.5.Min Side: Roller og Sikkerhet
11.Priser og Betingelser
12.Editor: %%Linker og deres betydning
Det er veldig viktig å sørge for at linkene man bruker i kommunikasjon er riktige, da feil bruk av linker vil føre til forvirring og et forvitret budskap.
%%Linkene deles opp i 3 kategorier:
Firma (INGEN INDIKATOR)
Verksted (WORKSHOP)
Mottager (RECIPIENT).
Linkene uten en indikator, slik som %%NAME%% vil linke til navnet du har skrevet inn under FIRMAINFORMASJON på min side.
Linkene med indikatoren WORKSHOP, slik som %%WORKSHOP.NAME%% vil linke til informasjonen du har skrevet inn under VERKSTED på min side.
Linkene med indikatoren RECIPIENT, slik som %%RECIPIENT.NAME%% linker til MOTTAGERS informasjon, altså den personen som mottar kommunikasjonen.
La oss ta et eksempel:
Hei %%RECIPIENT.NAME%%!
Din %%RECIPIENT.BRAND%% med registreringsnummer %%RECIPIENT.REGNUM%% har godkjenningsdato %%RECIPIENT.PKKDATE%%.
Vi på %%WORKSHOP.NAME%% kan alt om %%RECIPIENT.BRAND%% og hadde satt stor pris på om du ville latt oss gjennomføre din EU kontroll.
Kom innom vårt verksted på %%WORKSHOP.ADDRESS%% eller ta kontakt med oss på %%WORKSHOP.PHONE%%.
Du kan eventuelt også besøke vår nettside for påmelding til eu kontroll: %%WORKSHOP.WEBURL%%
Vel møtt!
Liste over alle %%linker
VERKSTED
%%WORKSHOP.NAME%%: Navn på verksted
%%WORKSHOP.EMAIL%%: Epost til verksted
%%WORKSHOP.MOBILE%%: Mobilnummer til verksted
%%WORKSHOP.PHONE%%: Telefonnummer til verksted
%%WORKSHOP.ADDRESS%%: Adresse til verksted
%%WORKSHOP.CITY%%: Poststed til verksted
%%WORKSHOP.ZIP%%: Postnummer til verksted
%%WORKSHOP.WEBURL%%: Nettside til verksted
%%WORKSHOP.DOMAIN%%: Nettside til verksted uten HTTP og lignende. Ser bedre ut i tekst
MOTTAGER
%%RECIPIENT.NAME%%: Mottakers navn
%%RECIPIENT.REGNUM%%: Mottakers registreringsnummer
%%RECIPIENT.BRAND%%: Mottakers kjøretøymerke (f.eks Fiat)
%%RECIPIENT.CARYEAR%%: Årsmodell på mottakers kjøretøy
%%RECIPIENT.ADDRESS%%: Mottakers adresse
%%RECIPIENT.POSTCODE%%: Mottakers postkode
%%RECIPIENT.CITY%%: Mottakers poststed
%%RECIPIENT.PKKDATE%%: PKK frist for mottakers kjøretøy
%%RECIPIENT.FIRSTNAME%%: Fornavn til mottaker
%%RECIPIENT.LASTNAME%%: Etternavn til mottaker
FIRMA
%%NAME%%: Navn på firma
%%EMAIL%%: Epost til firma
%%MOBILE%%: Mobilnummer til firma
%%PHONE%%: Telefonnummer til firma
%%COMPANY%%: Firmanavn
%%ORGANIZATIONNUMBER%%: Organisasjonsnummer til firma
%%CONTACTNUMBER%%: Telefonnummer til kontaktperson
%%CITY%%: Poststed til firma
%%ADDRESS%%: Adressen til firma
%%ZIP%%: Postkode til firma
%%WEBURL%%: Nettside til firma
%%DOMAIN%%: Nettsted til firma, uten HTTP og lignende
%%COUNTRY%%: Land til firma
13.Ofte stilte spørsmål
Er det mulig å få faktura istedet for å legge inn et betalingskort?
Ja, men bare etter avtale. Ta kontakt med din kontaktperson for å diskutere løsninger på dette.